جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

منو

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چه غذاهایی باعث افزایش میل جنسی مردان می شوند؟

چه غذاهایی باعث افزایش میل جنسی مردان می شوند؟

فهرست مطالب

اولین سؤالی که برای بیماران ما پیش می آید این است که میل جنسی چیست؟ میل جنسی در واقع توصیف کننده ی یک مفهوم است. اما به طور خلاصه، میل جنسی سالم به معنای داشتن یک رابطه جنسی سالم می باشد.

نظریه روانکاوی، میل جنسی را به شکل یک انگیزه ی روانی برای رابطه جنسی توصیف می کند. اما امروزه این مفهوم به عنوان تعبیری برای تحریک فیزیکی و جنسی به کار گرفته می شود.

چگونه غذا و میل جنسی با یکدیگر در ارتباط اند؟

در زمینه ی میل جنسی، شما چیزی هستید که می خورید! یک رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم، می تواند برای سطح انرژی، استقامت جنسی، تولید تستوسترون و سایر موارد معجزه کند. غذاهای سالم با داشتن مقادیر بالای ویتامین به عنوان یک ماده تقویت کننده جنسی عمل می کنند.

از سوی دیگر، یک رژیم غذایی ناسالم (حاوی سرخ کردنی ها، کربوهیدرات ها و چربی های مضر) خط ابتلا به اختلال نعوظ و بیماری های قلبی را افزایش می دهد. چه کسی نمی خواهد میل جنسی بهتر و قلبی سالم تر داشته باشد؟

غذا و میل جنسی

لازم به ذکر است، رژیم غذایی سالم در مورد مشکلات جنسی پیچیده ای مثل اختلالات جنسی ناشی از داروهای ضد افسردگی و سایر مسائل کارساز نبوده و برای رفع این مشکلات باید به پزشک مراجعه کنید. با این حال، این ساده ترین راه برای بهبود رابطه ی جنسی بین شما و شریک زندگیتان است. در ادامه انواع غذاها برای افزایش میل جنسی مردان را توضیح خواهیم داد.

انواع غذاها برای افزایش میل جنسی مردان

مواد غذایی که در ادامه به آنها اشاره شده است، با بهبود سلامت قلب، عملکرد مغز، سطح کلسترول و گردش خون به افزایش میل جنسی مردان، تقویت نعوظ و لذت بیشتر شما در اتاق خواب کمک می کنند.

سیب:

سیب نه تنها مزه ی خوبی دارد، بلکه حاوی چندین پلی فنل، آنتی اکسیدان و فلاونوئید بوده که احتمال ابتلا به سرطان پروستات را کاهش و جریان خون در آلت تناسلی شما را افزایش می دهد. این میوه همچنین بر سلامت دهان و دندان شما تأثیر می گذارد.

البته حتماً سیب را با پوست بخورید. پوست سیب بیشترین میزان ترکیبات مفید را دارد. (سیب تنها برای مردان مفید نیست؛ بلکه بر اساس مطالعات انجام شده میل جنسی زنان را نیز افزایش می دهد. بنابراین با یک تیر دو نشان را می زنید!)

آووکادو:

آووکادو یک ماده غذایی غنی از ترکیبات مفید برای آلت تناسلی مانند ویتامین ب 6، زینک و اسیدهای چرب امگا 3 (برای سلام قلب) و فولیک اسید است که باعث افزایش انرژی و استقامت چنسی می شود.

آووکادو

موز:

موز از منابع غنی پتاسیم محسوب می شود که به گردش خون و سلامت جنسی کمک می کند.

آجیل برزیلی:

آجیل برزیلی سرشار از یک ترکیب شیمیایی به نام سلنیوم بوده که با افزیش تولید و تحرک اسپرم (حرکت انفرادی اسپرم ها) در ارتباط می باشد.

هویج:

هویج یک ماده غذایی عالی برای کمک به افزایش تعداد اسپرم های شماست. این امر به دلیل وجود کاروتنوئید های شیمیایی (رنگدانه ‌های زرد، قرمز، نارنجی در گیاهان، سبزیجات و میوه ‌ها) موجود در هویج می باشد.

بادام هندی:

یکی از پایه های ظرف آجیل شما! بادام هندی یکی از منابع غنی زینک می باشد که به افزایش تستوسترون و مسدود کردن آنزیم هایی که آن را به استروژن تبدیل می کنند مشهور است. تمامی این عوامل تقویت کننده ی میل جنسی در مردان هستند.

فلفل قرمز:

برخلاف باور عموم، فلفل چینی برای قلب ضرری ندارد و مطالعات علمی نشان داده است که مردانی که به طور منظم غذاهای تند می خورند، سطح تستوسترون بالایی دارند. T-boost موجود در فلفل از ماده ی شیمیایی کپسایسین نشأت گرفته و مغز را فریب می دهد تا باور کند زبان شما به خاطر غذا سوخته است.

این تحریک باعث افزایش ضربان قلب، فوران پیام های عصبی و آزاد شدن اندورفین می گردد. اندورفین آزاد شده به شما حس و حال رابطه را داده و میل جنسیتان را افزایش می دهد. از دیگر مزایای این فرآیند می توان به انقباض رگ های خونی و افزایش جریان خون به آلت تناسلی اشاره نمود.

فلفل قرمز

شکلات:

یکی از داروهای مورد علاقه ی ما شکلات است! شکلات حاوی ترکیباتی است که با افزایش سطح دوپامین، مراکز لذت مغز شما را تحریک می کند. بنابراین، می توانید در همه حال از شکلات استفاده کنید.

زغال اخته:

کرن بری یا زغال اخته (مانند مرکبات) سرشار از ویتامین C و B است که به سنتز هورمون های جنسی و کاهش سطح استرس کمک می کند.

قهوه:

مثل اینکه قهوه واقعاً شما را سرحال می کند! برخی از مطالعات نشان داده اند که مصرف دو تا سه فنجان قهوه در روز می تواند به پیشگیری از اختلال نعوظ کمک کند. کافئین باعث بهبود جریان خون، شل کردن شریان های آلت تناسلی و تقویت نعوظ می گردد.

سیر:

وقتی صحبت از یک قرار عاشقانه می شود، شاید به این فکر کنید که باید دور سیر را خط بکشید! اما نه؛ سیر یک ماده ی قوی برای تقویت میل جنسی شماست!

مزیت اصلی سیر سطح بالای آلیسین است. آلیسین ترکیبی است که باعث افزایش جریان خون به اندام تناسلی مردان و زنان می گردد. بنابراین برای هر دوی شما مفید می باشد.

سبزیجات با برگ سبز:

سبزیجات برگ داری مثل اسفناج سرشار از فولات و منیزیم هستند که موادی بی نظیر برای افزایش جریان خون محسوب می شوند. با وجود اینکه گاهاً فولات و اسید فولیک با هم اشتباه گرفته می شوند، اما باید بگوییم این دو کمی متفاوت می باشند. با این حال یکی از وجوه اشتراک این دو ماده تقویت عملکرد جنسی مردان است.

جو دوسر:

جوی وحشی در گذشته به عنوان یک ویاگرای طبیعی استفاده می شد!

در واقع، جو دوسر سرشار از اسید آمینه ال آرژنین بوده که می تواند با شل کردن رگ های خونی آلت تناسلی و ارگاسم بهتر، به درمان اختلال نعوظ کمک کند. بنابراین با یک کاسه جوی دوسر جذاب تر به نظر برسید!

جو دوسر

روغن زیتون:

روغن زیتون برای مشکلات اتاق خواب شما یک ماده ی غذایی بی نظیر است! این روغن شگفت انگیز با افزایش میل جنسی در مردان (به ویژه افزایش تستوسترون) در ارتباط بوده و اثرات مثبتی روی سلامت قلب و عروق دارد.

صدف:

صدف ها هم می توانند یکی از غذاهای مورد علاقه ی ما برای تقویت جنسی باشند. این ماده غذایی از دیرباز به عنوان یک غذای سالم و مقوی برای بدن محسوب شده و مزایای مادی و معنوی زیادی دارد.

از نظر علمی، صدف مملو از مواد معدنی مانند زینک است که سطح تستوسترون را افزایش می دهد. همچنین کالری این ماده تقریباً صفر است. یعنی شما می توانید همزمان با تقویت میل جنسی، چربی های شکم خود را هم آب کنید.

انار

انار یک میوه ی خوشمزه است که ارزش غذایی بالایی دارد. این میوه سرشار از فیبر و پتاسیم می باشد که به طور مؤثر، سطح گلوکز خون و فشار خون را تنظیم می کند. بر اساس مطالعه ای که در مجله بین المللی ناتوانی جنسی به چاپ رسید، مصرف تنها یک لیوان آب انار در روز می تواند بهبود قابل توجهی در اختلال نعوظ ایجاد کند.

گردو:

یکی دیگر از آجیل های محبوب، گردو است. بر اساس تحقیقات انجام شده گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 بوده که تحرک اسپرم شما را افزایش می دهد و به سلامت کلی قلب و عروق برای نعوظ قوی تر کمک می کند.

دکتر انتظاری متخصص زگیل تناسلی در تهران

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

از دکتر سوال دارید؟

دکتر عباس انتظاری

مقالات مرتبط

آدرس مطب

ولیعصر بالاتر از زعفرانیه برج فردوس طبقه ۲ واحد ۱۲

شماره تماس

در این مقاله مطالعه می‌کنید: