جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

منو

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

متخصص بیماریهای پوستی دستگاه تناسلی مردان

متخصص بیماریهای پوستی دستگاه تناسلی مردان

فهرست مطالب

بیماری های پوستی ناحیه تناسلی بسیار شایع هستند و علاوه بر ایجاد حس خجالت، ممکن است با درد، زخم، التهاب و قرمزی شوند و همچنین می توانند بر روابط جنسی و اجتماعی شما تاثیر بگذارند. بیماری های پوستی گاهی اوقات توسط پزشکان عمومی به اشتباه به عنوان قارچ های پوستی تشخیص داده می شوند.

در این مواقع تنها چیزی که می تواند به بهبود وضعیت شما کمک کند این است که توسط یک متخصص پوست که متخصص بیماریهای پوستی دستگاه تناسلی مردان هم محسوب می شود، ویزیت شوید.

بیماری های پوستی ناحیه تناسلی

بیماری های پوستی ناحیه تناسلی مردان

برخی بیماری های مختلف پوستی ناحیه تناسلی مردانه، وجود دارند که می توانند مردان را در هر سنی مبتلا کنند.  این بیماری ها ممکن است به دلایل مختلفی اعم از بهداشت نامناسب، شرایط سلامتی فرد و برخی عوامل محیطی یا هورمونی به وجود آیند. برخی از بیماری های پوستی ناحیه تناسلی مردان که معمولا در کلینیک های استراتوم دیده می شوند، عبارتند از:

  • زگیل تناسلی/ مولوسکوم/ تبخال
  • بالانیت
  • بیماری زون
  • درماتیت
  • پسوریازیس
  • لیکن اسکلروزوس
  • لیکن پلان
  • کیست ها
  • بیماری بهجت
  • سرطان

چگونه می توان بیماری های پوستی ناحیه تناسلی را درمان کرد؟

بهترین راه این است که از پوست ناحیه تناسلی خود به خوبی مراقبت کنید. توصیه ما این است که به جای صابون، از کرم های ملایم و ساده برای شستشوی این قسمت استفاده کنید، زیرا باقی مانده صابون ها می تواند باعث تحریک این ناحیه شود. نرم کننده های معمولی مبتنی بر آب به محافظت از این ناحیه کمک می کنند و به عنوان مانعی برای جلوگیری از تحریک بیشتر پوست عمل می کنند. نمونه هایی از نرم کننده های مبتنی بر روغن عبارتند از وازلین، اپیدرم و هیدرومول.

برای برخی از بیمارن، ممکن است ترکیبی از کرم ها یا پمادهای ضد التهاب برای درمان مفید باشند. کرم ها براساس قدرت اثربخشی شان، از خفیف تا قوی متغیریند. اغلب آنتی بیوتیک های موضعی یا داروهای ضد قارچ علاوه بر کنترل التهابات، برای درمان عفونت های ثانویه نیز استفاده می شوند.

بیماری های پوستی ناحیه تناسلی مردان

در حالی که برخی از بیماری های پوستی ناحیه تناسلی، در سایر بخش های بدن نیز دیده می شوند، اما نمی توان از همه درمان های معمول برای آن ها استفاده کرد، زیرا پوست ناحیه تناسلی بسیار حساس و ظریف است و برخی از درمان ها ممکن است باعث ناراحتی و سوزش این ناحیه شوند.

ممکن است نیاز باشد از کرم ها یا پمادهای تخصصی برای پوست ناحیه تناسلی استفاده کنید، بنابراین برای تشخیص درست بیماری و تجویز مناسب، باید به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

 سوالات متداول

بیماری های پوستی ناحیه تناسلی، چگونه تشخیص داده می شوند؟

متخصص پوست، ابتدا پوست آسیب دیده را معاینه می کند. ممکن است برای تشخیص کامل، به آزمایش های بیشتری نیاز باشد و این ممکن است شامل آزمایش کشت، آزمایش خون یا بیوپسی پوست باشد.

 بیماری های پوستی شایع در ناحیه تناسلی کدامند؟

بیماری های پوستی رایج در این ناحیه، شامل، اگزما، پسوریازیس و سرطان پوست هستند. درمان این بیماری ها ممکن است با درمان بیماری های پوستی سایر مناطق بدن متفاوت باشد. بنابراین مراجعه به یک متخصص پوست و دریافت مناسب ترین درمان متناسب با شرایط شما، ضروری است.


دکتر انتظاری متخصص زگیل تناسلی در تهران

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

از دکتر سوال دارید؟

دکتر عباس انتظاری

مقالات مرتبط

آدرس مطب

ولیعصر بالاتر از زعفرانیه برج فردوس طبقه ۲ واحد ۱۲

شماره تماس

در این مقاله مطالعه می‌کنید: