جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

منو

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

خال گوشتی روی گردن نشانه چیست؟

خال گوشتی روی گردن نشانه چیست؟

فهرست مطالب

هر چند که معمولا اسکین تگ ها، کاملا بی ضرر هستند اما یکی از نگرانی های رایج پوستی در بزرگسالان هستند. این اسکین تگ ها می توانند روی ظاهر شما تاثیر بگذارند، زیرا آن ها ضایعات پوستی قابل رویتی هستند که مانع از پوشیدن تی شرت های مورد علاقه شما که یقه باز یا گرد دارند، می شوند.

علاوه بر این، برخورد آن ها با لباس، ممکن است باعث ایجاد درد و ناراحتی در شما شود. بنابراین، بدیهی است که به دنبال روشی برای حذف آن ها باشید. در این مقاله، برخی از تکینک های حذف خال گوشتی روی گردن را بیان می کنیم.

اسکین تگ چیست؟

خال گوشتی روی گردن نشانه چیست؟ منگوله های پوستی (اسکین تگ)، توده های نرمِ غیر سرطانی هستند که معمولا در چین های گردن، کشاله ران، پلک ها، زیر بغل، سینه ها و… ایجاد می شوند. آن ها بافت های کلاژنی باریکی هستند که به نواحی ضخیم تر پوست می چسبند.

با این حال، این تگ ها بیشتر در افراد مسن و به ویژه در افراد دارای اضافه وزن و مبتلا به دیابت، دیده می شوند. همانطور که قبلا گفتیم، هر چند که بی ضرر هستند اما وقتی به لباس برخورد می کنند، ممکن است دردناک باشند.

بیشتر بدانید…

مولوسکوم کونتاژیوزوم

خال گوشتی

علل ایجاد خال گوشتی روی گردن

اگر چه علل ایجاد خال گوشتی روی گردن هنوز به خوبی مشخص نیست، اما مشاهدات نشان می دهند که افراد مبتلا به اضافه وزن، دیابت یا هایپر انسولینمی، احتمالا بیشتر از بقیه به اسکین تگ ها مبتلا می شوند و در صورت داشتن سابقه خانوادگی اسکین تگ، احتمال ابتلای شما به آن ها بیشتر است.

همچنین زنان ممکن است در دوران بارداری خود شاهد ظهور آن ها باشند. علاوه بر این، افراد مبتلا به عدم تعادل استروئیدی جنسی ( به ویژه آن هایی که از تغییرات در سطوح استروژن و پروژسترون رنج می برند) نیز مستعد ابتلا به اسکین تگ ها هستند.

روش های حذف خال گوشتی روی گردن

این ها، روش های خانگی حذف اسکین تگ ها هستند، با این حال، بهتر است پیش از شروع هر درمانی، با یک متخصص پوست مشورت کنید. علاوه بر این، اگر این تگ های پوستی، بلند و بزرگ هستند یا اینکه دچار خونریزی، درد و خارش شده اند، نباید از این روش ها استفاده کرد.

درمان با سیر تازه

ممکن است احساس کنید این درمان بوی بدی دارد، اما سیر، خواص درمانی و دارویی زیادی دارد. برای این درمان، کافیست در طول شب، سیر له شده را بر روی اسکین تگ قرار داده و آن را با یک بانداژ ببندید. این درمان، می تواند به کوچک تر شدن اسکین تگ کمک کند، حتی ممکن است با چندین بار تکرار، برچسب پوستی کاملا از بین برود.

روغن درخت چای

روغن درخت چای، دارای خواص ضد قارچی و ضد ویروسی است. برای کاهش احتمال تحریک پوست، می توانید آن را توسط یک روغن دیگر رقیق کنید. بنابراین چگونه می توان با روغن درخت چای، اسکین تگ های گردن را از بین ببریم؟

ابتدا، ناحیه تحت درمان را بشویید و سپس روغن را با یک پنبه نرم آغشته به روغن، به آرامی روی تگ پوستی بمالید. به مدت یک شب، محل درمان را با بانداژ ببندید. درمان را تا زمان خشک شدن و افتادن تگ ها، ادامه دهید.

روغن درخت چای

سرکه سیب

استفاده از سرکه سیب، یکی دیگر از درمان های موثر برای حذف اسکین تگ ها، است. برای درمان اسکین تگ ها با سرکه سیب، یک تکه پنبه را به سرکه سیب آغشته کرده و آن را روی تگ پوستی قرار دهید، سپس آن را محکم روی محل درمان بسته و حدود ۲۰-۳۰ دقیقه نگه دارید. سپس بانداژ و پنبه را برداشته و محل درمان را بشویید. این روش را تا شل شدن تگ های پوستی و از بین رفتنشان ادامه دهید.

روش های درمان خال گوشتی روی گردن

شما می توانید خال گوشتی روی گردن را از طریق برخی از تکنیک های پزشکی حذف تگ ها در مطب، از بین ببرید. از جمله:

  • کرایوتراپی: اسکین تگ را با نیتروژن مایع منجمد می کنند تا به این ترتیب از بین برود.
  • بریدن (جراحی): اسکین تگ را به طور مستقیم با جراحی و برش از روی پوست بر می دارند.
  • سوزاندن: اسکین تگ ها، را در یک یا دو جلسه درمان با سوزاندن از بین می برند.

این روش های درمانی، تضمین می کنند که عوارض جانبی رخ نمی دهد و عود مجدد آن ها را شاهد نخواهیم بود.

روش های جلوگیری از به وجود آمدن خال گوشتی روی گردن

هر چند که جلوگیری از تک تک اسکین تگ ها کمی دشوار است، اما حداقل می توان با روش های پیشگیری، مانع از زیاد شدن آن ها شویم.

  • از برنامه غذایی توصیه شده توسط متخصص تغذیه، که حاوی چربی های اشباع شده کمتر و همچنین کالری کمتر است، پیروی کنید.
  • از پوشیدن لباس ها و جواهراتی که باعث تحریک آن ها می شوند، خودداری کنید.
  • چین های پوستی را خشک نگه دارید، تا از اصطکاک بین آن ها جلوگیری شود.
  • تمرینات ورزشی متوسط تا پیشرفته را حداقل روزی ۳۰ دقیقه و به مدت ۵ روز در هفته، انجام دهید.

    دکتر انتظاری متخصص زگیل تناسلی در تهران

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

از دکتر سوال دارید؟

دکتر عباس انتظاری

مقالات مرتبط

آدرس مطب

ولیعصر بالاتر از زعفرانیه برج فردوس طبقه ۲ واحد ۱۲

شماره تماس

در این مقاله مطالعه می‌کنید: