جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

منو

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

انتقال زگیل تناسلی از طریق شلنگ دستشویی

انتقال زگیل تناسلی از طریق شلنگ دستشویی

فهرست مطالب

یکی از سوالاتی که به کرات پرسیده می شود، روش های انتقال زگیل تناسلی است. باید گفت که شایعترین روش انتقال زگیل تناسلی تماس مستقیم پوستی است که به صورت عامیانه، تماس جنسی نامیده می شود. علاوه بر تماس مستقیم، انتقال زگیل از طریق تماس غیرمستقیم هم وجود دارد.

مثل استفاده از لباس خیس مشترک، استفاده از حوله خیس مشترک و به طور کلی استفاده از وسایلی که در حمام کاربرد دارند ( اگر وسایل مشترک باشند). پس در صورتی که یکی از طرفین ویروس را داشته باشد به دیگری هم منتقل می شود.

بیشتر بدانید…

مولوسکوم کونتاژیوزوم

روش های انتقال زگیل تناسلی

انتقال زگیل تناسلی از طریق شلنگ دستشویی

ایا زگیل تناسلی از طریق دستشویی منتقل میشود؟ در رابطه با استفاده از توالت فرنگی مشترک و انتقال زگیل تناسلی، بحث های زیادی در سراسر دنیا مطرح شده است اما هنوز شواهد علمی، به صورت کامل و دقیق این مسئله را تایید و یا رد نکرده اند. در رابطه با انتقال زگیل از طریق شلنگ دستشویی چطور؟ آیا امکانش وجود دارد؟ باید گفت که زگیل تناسلی ممکن است از طریق شلنگ توالت، شلنگ دستشویی انتقال پیدا کند اما در این مورد هم، هنوز شواهد کاملی برای تایید و یا رد آن نداریم.

بهتر است کسانی که احتمال آلودگی دارند حوله خود را به اشخاص دیگر ندهند و یا اگر از توالت فرنگی استفاده می کنند، حتما آن را با کاور بپوشانند. همچنین می توانند دستشویی را ضدعفونی کنند تا شانس انتقال به دیگران را کم کنند.

از جمله کارهای دیگری که باید انجام دهید این است که به هیچ عنوان از تیغ مشترک استفاده نکنید. لوازمی مانند تیغ، حوله، لیف، کیسه و موارد این چنینی باید برای هر شخصی به طور اختصاصی باشد. زیرا هر یک می توانند، انتقال دهنده ویروس باشند.

انتقال زگیل تناسلی از طریق شیر دستشویی

مانند مبحث قبل، انتقال HPV از سطوح شیرآلات یا دستگیره ها ثبت نشده است. HPV می تواند حتی زمانی که فرد آلوده هیچ علائم یا نشانه ای قابل مشاهده ای نداشته باشد، سرایت کند. 

انتقال زگیل تناسلی از طریق شیر دستشویی

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

از دکتر سوال دارید؟

دکتر عباس انتظاری

مقالات مرتبط

آدرس مطب

ولیعصر بالاتر از زعفرانیه برج فردوس طبقه ۲ واحد ۱۲

شماره تماس

در این مقاله مطالعه می‌کنید: