جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تجربه کسانی که زگیل تناسلی دارند و خوب شده اند.

تجربه کسانی که زگیل تناسلی دارند و خوب شده اند.

فهرست مطالب

در این مقاله تجربه کسانی که زگیل تناسلی دارند را برای شما بیان خواهیم کرد.

من تعدادی زگیل تناسلی داشتم و به مدت 3 هفته از سرکه سیب استفاده کردم. در ابتدا از موثر بودن این روش مطمئن نبودم، اما زگیل های من برطرف شدند. من قبلا از برخی داروهای بدون نسخه هم استفاده کردم اما این روش بهتر جواب داد.


من تقریبا 11 سال است که به ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) مبتلا شدم و از عمل های جراحی می ترسم، اما فکر می کنم هیچ روش دیگری برای برطرف شدن زگیل های تناسلی مؤثر نباشد. خوشبختانه پس از 10 سال رابطه، همسرم به زگیل تناسلی مبتلا نشده است. این زگیل ها ظاهر خیلی بدی دارند و از نگاه کردن به آن ها متنفرم.

من تعدادی زگیل تناسلی داشتم و دکتر پیشنهاد کرد که طی یک عمل جراحی با بیهوشی عمومی، آن ها را از بین می برد. اما کمی تحقیق کردم و متوجه شدم برخی افراد با استفاده از سرکه سیب، زگیل های تناسلی خود را درمان کردند. یک پنبه را به سرکه سیب آغشته کردم و 2 بار در روز به مدت 30 تا 45 دقیقه روی این زگیل ها گذاشتم. بعد از گذشت سه روز، زگیل ها کوچک تر شدند و بعضی از آن ها کاملا از بین رفتند.


من سال ها به ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) مبتلا بودم و از قرص زینک و مکمل های ویتامین استفاده کردم و موثر بودند. تقریبا همه ی روش ها (به جز عمل جراحی) مانند، روغن درخت چای و کرایوتراپی (سرما درمانی) را امتحان کردم. آخرین پزشکم توصیه کرد که سیستم ایمنی بدنم را با استفاده از مکمل های زینک و.. تقویت کنم. بعد از چند هفته، همه زگیل های من از بین رفت.


من سال ها به زگیل های تناسلی مبتلا بودم و تقریبا همه ی روش های درمانی از جمله لیزر، کرایوتراپی و تزریق داروهای موضعی را امتحان کردم و هیچ کدام موثر نبود. در آخر عمل جراحی انجام دادم و تمام زگیل ها از بین رفت. پزشک به من توضیح داد که ممکن است زگیل های جدید ایجاد شود، اما زگیل هایی که از بین رفته اند، دیگر رشد نخواهند کرد.

من 5 زگیل بزرگ و تقریبا 10 زگیل جدید داشتم و از سرکه سیب و روغن درخت چای برای زگیل هایی که در اطراف مقعدم داشتم، استفاده کردم. به این شکل که دو بار در روز از پنبه‌ آغشته به سرکه سیب استفاده می‌کردم و هر بار حدود یک ساعت بر روی زگیل ها قرار می دادم. شب ها کل ناحیه را با استفاده از پنبه آغشته به روغن درخت چای تمیز می کردم. بعد از ده روز تقریباً همه زگیل ها از بین رفتند.


زگیل های تناسلی من با عمل جراحی برطرف شدند که یکی از دردناک ترین تجربه های من بود.


من به عنوان یک مرد، 19 سال به زگیل های تناسلی مبتلا بودم و از همه ی داروهایی که پزشکان و متخصصان پوست برایم تجویز کردند، استفاده کردم. این زگیل ها برطرف می شدند اما بعد از مدتی دوباره بروز پیدا می کردند. برای رفع این مشکل، هر روز نصف لیوان سرکه سیب می‌خوردم و با این کار، زگیل ها در عرض 3 هفته از بین رفتند. برای اینکه زگیل ها دوباره عود نکنند باید همیشه از سرکه سیب استفاده کنم.


برای من بهترین راهکار کرایوتراپی (انجماد زگیل های تناسلی) و نداشتن روابط جنسی پرخطر، رژیم غذایی سالم و اجتناب از نوشیدن الکل، سیگار کشیدن و استرس بود. بدترین قسمت ابتلا به زگیل های تناسلی اثرات روانی آن است.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

از دکتر سوال دارید؟

دکتر عباس انتظاری

مقالات مرتبط

آدرس مطب

ولیعصر بالاتر از زعفرانیه برج فردوس طبقه ۲ واحد ۱۲

شماره تماس

در این مقاله مطالعه می‌کنید: