جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

منو

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مرکز لیزر زگیل تناسلی در تهران

مرکز لیزر زگیل تناسلی در تهران

فهرست مطالب

در درمان زگیل تناسلی، برش جراحی (بریدن ضایعه)، کرایوتراپی (انجماد)، لیزر، کوتر و کرم‌های ضد ویروسی رایج‌ترین روش‌های درمانی هستند. درمان‌های جراحی بیشتر در مواردی که زگیل‌ها به‌شدت جمع شده‌اند استفاده می‌شوند.

انواع درمان زگیل تناسلی چیست؟

اگر زگیل تناسلی بیشتر شود، ممکن است ناراحت‌کننده و حتی دردناک باشد. برای درمان زگیل تناسلی باید با پزشک متخصص مشورت کرد و درمان را در اسرع وقت آغاز کرد. با پیشرفت روزافزون تکنولوژی در سال‌های اخیر، انواع درمان زگیل تناسلی بیشتر شده است.

الکتریسیته (انعقاد الکتریکی، سوزاندن الکتریکی)

در این نوع درمان زگیل تناسلی، کوتر دوقطبی و کانون‌های HPV تحت بی‌حسی موضعی سوزانده می‌شوند. این معتبرترین روش درمانی است که امروزه پذیرفته شده است.

این روش برای از بین بردن کندیلوم دستگاه تناسلی که به آن اندام تناسلی خارجی می‌گوییم، مناسب است. بیشتر اوقات می‌توان در یک جلسه تمام زگیل را از بین برد. روند درمان نیز کوتاه است.

خطرات hpv در مردان

سرما درمانی

کرایوتراپی همان انجماد ضایعه و محیط ضایعه با نیتروژن مایع است. این روش یکی از روش‌های موفق مثل انعقاد الکتریکی است. کرایوتراپی روشی بسیار موثر است که نسبت به روش الکتروکوتر بدون درد و راحت‌تر انجام می‌شود. بیشتر اوقات نیازی به داروی بیهوشی نیست. کرایوتراپی همچنین می‌تواند برای منجمد کردن زگیل‌های آنوژنیتال که در دوران بارداری به‌وجود می‌آیند، استفاده شود.

لیزر دی‌اکسید کربن

سوزاندن زگیل با لیزر دی‌اکسید کربن کمی گرانتر از سایر روش‌های درمانی است. با این حال، اثربخشی آن نیز بسیار بالاست. همچنین شانس برگشت آن بسیار کم است.  این روش معمولا با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.

تخریب شیمیایی

اسیدهایی مانند بیکنکائیک اسید، تری کلرواستیک اسید، پودوفیلین و پودوفیلوتوکسین نیز برای تخریب شیمیایی زگیل تناسلی مورد استفاده قرار می گیرند، اما این مواد نیز موادی با اثر تحریک‌کننده بر روی پوست سالم هستند. بنابراین، تخریب شیمیایی توصیه نمی‌شود.

درمان زگیل تناسلی با لیزر چگونه است؟

زمانی که به برداشتن و حذف زگیل تناسلی نیاز داریم، اما این برداشتن با جراحی توصیه نمی‌شود، درمان زگیل تناسلی با لیزر  CO2  به‌عنوان یک روش درمانی موثر در نظر گرفته می‌شود. فرسایش لیزر  CO2  نتیجه‌بخشی خوبی دارد و با حداقل موارد عود زگیل تناسلی همراه است.  

لیزر زگیل

درمان زگیل تناسلی با لیزر   CO2  بهترین گزینه درمانی برای زگیل‌هایی است که به صورت ضایعات مقاوم، ضخیم و گسترده ظاهر می‌شوند. لیزر CO2    مزایایی مانند یک بدون درد بودن، بالا رفتن میز کلیرانس، عوارض جانبی کمتر و کاهش درد را به همراه دارد.

درمان زگیل تناسلی با لیزر ممکن است در مطب یا کلینیک پزشک، بیمارستان یا مرکز جراحی سرپایی انجام شود. برای این درمان، ممکن است از بی‌حسی موضعی یا عمومی‌ استفاده شود. تشخیص نوع لیزر مناسب برای درمان زگیل تناسلی، بستگی به تعداد زگیل‌های نیاز به درمان و اندازه ناحیه تحت درمان دارد.

زمان بهبودی درمان زگیل تناسلی با لیزر، بستگی به محل و تعداد زگیل‌های برداشته شده دارد. بهبودی معمولا در 2 تا 4 هفته اتفاق می‌افتد.

درمان با لیزر ممکن است در موارد زیر انجام شود:

  • دارو برای از بین بردن زگیل اثر نکند.
  • زگیل‌ها گسترده هستند.
  • زگیل در دوران بارداری باید درمان شود. در مورد زمان انجام درمان در دوران بارداری با پزشک خود صحبت کنید.

مرکز لیزر زگیل تناسلی در تهران

مرکز لیزر زگیل تناسلی در تهران توسط دکتر عباس انتظاری، خدمات درمان زگیل تناسلی را به کمک بهترین تکنولوژی روز دنیا ارائه می‌کند. این مرکز سابقه‌ی 30 ساله در زمینه تشخیص و درمان زگیل تناسلی دارد. این درمان‌ها باید با مراقبت‌های بعد از درمان و تکمیل دوره‌های درمانی انجام شوند تا تاثیرگذار باشند.

  • آدرس: ولیعصر بالاتر از زعفرانیه برج فردوس طبقه ۲ واحد ۱۲
  • ساعات کار مطب: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۴ الی۱۶
  • شماره تماس: 02122704076

مزایای لیزر زگیل تناسلی نسبت به روش کرایو

درمان زگیل تناسلی با کرایوتراپی چندین مزیت دارد. به طور معمول، این مزایا شامل موارد زیر می‌شوند:

  • بی‌خطر. برای اکثر افراد سالم، درمان زگیل تناسلی با نیتروژن مایع بی‌خطر است (حتی در دوران بارداری).
  • تاثيرگذار: کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی 60% تا 88% درصد موفق است.
  • کم‌تهاجمی. برخلاف روش‌های معمول جراحی، کرایوسرجری باعث برش پوست نمی‌شود.
  • این درمان معمولاً فقط چند دقیقه در مطب پزشک شما طول می‌کشد.
  • سرمادرمانی نسبتاً مقرون‌به‌صرفه و ارزان است.

مراقبت‌های بعد از لیزر زگیل تناسلی

  • تا زمان بهبودی ناحیه تحت درمان و رفع درد، از رابطه جنسی خودداری کنید. (این بهبودی معمولاً 1 تا 3 هفته طول می‌کشد. این موضوع بستگی به اندازه ناحیه تحت درمان دارد.)
  • بعد از درمان، همیشه ناحیه تناسلی را تمیز کنید.
  • از به‌وجود آمدن عفونت نیز با استفاده از آنتی‌بیوتیک جلوگیری کنید.

عود مجدد زگیل تناسلی بعد از لیزر

درمان زگیل تناسلی به‌جای ریشه‌کنی ویروس، بر روی از بین بردن بافت زگیل تمرکز دارد. انواع گزینه‌های درمانی برای زگیل تناسلی را می‌توان به 3 گروه دسته‌بندی کرد: عوامل موضعی، عوامل سیستمیک و درمان‌های جراحی.

تعداد زیادی از موارد بعد از انجام درمان مناسب در عرض سه ماه عود می‌کنند، در واقع فرقی نمی‌کند که بیمار چه نوع روشی را برای درمان انتخاب کرده باشد. واقعیت امر این است که یک جلسه درمان دیگر برای تکمیل درمان لازم است. اثربخشی درمان با توجه به روش درمانی بین 22 تا 94 درصد متغیر است. درمان لیزر تناسلی نیز نیاز به تکمیل دوره‌های درمانی دارد.


دکتر انتظاری متخصص زگیل تناسلی در تهران

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

از دکتر سوال دارید؟

دکتر عباس انتظاری

مقالات مرتبط

آدرس مطب

ولیعصر بالاتر از زعفرانیه برج فردوس طبقه ۲ واحد ۱۲

شماره تماس

در این مقاله مطالعه می‌کنید: