جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

منو

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا قرص پاورفیت برای زگیل تناسلی موثر است؟

آیا قرص پاورفیت برای زگیل تناسلی موثر است؟

فهرست مطالب

یک نوع بیماری مقاربتی، زگیل تناسلی بوده که عامل آن ویروس پایلومای انسانی HPV است. این بیماری به شدت واگیردار است و از طریق تماس جنسی انتقال می‌یابد.

روش‌های درمانی متفاوتی برای زگیل تناسلی وجود دارد که از جمله این روش‌ها  استفاده از قرص پاورفیت است. در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید تا با بیماری زگیل تناسلی و تاثیر قرص پاورفیت برای زگیل تناسلی بیشتر آشنا شویم.

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی یک نوع بیماری با عامل ویروسی به نام HPV است که باعث زائد‌های نرم و گوشتی (در دوره بعد نهفتگی بیماری) در اطراف ناحیه تناسلی و مقعد می‌شود. ویروس HPV دارای انواع سویه‌های مختلف خطرناک تا کم خطر است که زگیل تناسلی می‌تواند از نوع پرخطر یا کم‌خطر باشد.

این بیماری همان طور که اشاره شده است واگیردار است انتقال HPV از طریق مقاربت جنسی است و می‌تواند ناحیه تناسلی مردان یا زنان را درگیر کند.

علائم زگیل تناسلی

بیشتر افراد مبتلا شده به ویروس پایلومای انسانی هیچ علائمی ندارند و درصورت داشتن علائم، موارد بسیار خفیف آن را مشاهده می‌کنند، درحدی که حتی خود شخص مبتلا هم وجود ویروس و نشانه‌های از را متوجه نمی‌شوند.

علائم خفیف با خارش، درد و گاهاً خونریزی همراه است. اما در صورتی که دوره نهفتگی بیماری به اتمام رسیده باشد زائده‌های گوشتی و نرم به شکل زگیل تناسلی در بخش‌های ناحیه تناسلی دیده خواهد شد.

دوره نهفتگی بیماری زگیل تناسلی بین ۳ هفته تا ۲ سال متفاوت است و فردی که حتی علائم فعال ندارد هم می‌تواند ناقل بیماری بوده و به نوعی بیماری را به فردی دیگر منتقل کند.

علائم زگیل تناسلی

تاثیر قرص پاورفیت بر زگیل تناسلی

قرص پاورفیت برای زگیل تناسلی یک نوع قرص پایه گیاهی است. این قرص از عصاره قارچی به نام شی‌تاکه تولید می‌شود. قارچ شی‌تاکه از جمله قارچ‌های بومی شرق آسیا است که با داشتن ترکیب فعال هگزوز (AHCC) تاثیر ویژه‌ای در نابودی ویروس پایلومای انسانی دارد. همچنین دیگر ترکیبات فعال در قارچ شی‌تاکه که در قرص پاورفیت عصاره آن استفاده شده است، خاصیت ضدمیکروبی، ضد قارچی و ضد ویروسی دارند و با تقویت ایمنی بدن، با سرطان‌های ناشی از سویه‌های مختلف ویروس HPV مقابله می‌کنند.

قرص پاورفیت به دلیل داشتن عصاره قارچ شی‌تاکه پروتئین‌های ضروری بدن را با داشتن اسید آمینه‌های مختلف تامین می‌کند. از جمله قند‌های ضروری برای بدن گلوکوزآمین، فوکوز، گالاکتوزآمین، مانوز، اسید سالیسیلیک و فوکوز هستند که با وجود نایاب بودن در ترکیبات غذایی، این قند‌ها در عصاره قرص شی‌تاکه وجود دارند. قرص پاورفیت همچنین سرشار از فیبر‌های محلول و غیرمحلول به خصوص فیبر بتاگلوکان است که به تقویت گوارش، سیستم ایمنی و مقابله با عفونت‌های ویروسی و باکتریایی کمک می‌کند‌.

طبق پژوهش‌های انجام شده قرص پاورفیت که حاوی عصاره قارچ شی‌تاکه است در صورتی که به مدت ۶ ماه مصرف بشود تاثیر شگرفی در بهبودی کامل بیماری زگیل تناسلی خواهد داشت. این قرص حتی می‌تواند از ایجاد سرطان‌های ناشی از زگیل تناسلی مثل سرطان دهانه رحم پیشگیری کند و خطر ابتلا به آن‌ها را کاهش بدهد.

نحوه مصرف قرص پاورفیت برای زگیل تناسلی

نحوه مصرف قرص پاورفیت برای زگیل تناسلی

نحوه مصرف قرص پاورفیت برای زگیل تناسلی بر حسب اینکه دقیقاً به چه منظور از آن استفاده می‌کنید،  متفاوت خواهد بود. اگر برای تقویت ایمنی و پیشگیری از ابتلا به سرطان، قصد مصرف قرص پاورفیت را دارید بهتر است روزانه دو عدد قرص پاورفیت مصرف کنید و حداقل ۱ ماه مصرف آن را ادامه بدهید.

درصورتی که از قرص پاورفیت به عنوان یک داروی کمکی برای درمان زگیل تناسلی استفاده می‌کنید باید روزانه دو عدد قرص پاورفیت مصرف کنید و مدت زمان مصرف آن بین ۳ تا ۶ ماه باشد. در نظر داشته باشید اگر در دوران شیردهی با باردار هستید حتما قبل از مصرف قرص پاورفیت با پزشک خود در این باره مشورت بکنید.

قرص پاورفیت تا چه حد در درمان زگیل تناسلی موثر است؟

به طور کلی مطالعات و تحقیقات آزمایشگاهی درباره عصاره قارچ شی‌تاکه و ترکیبات فعال آن در حال حاضر در مراحل اولیه است و تحقیقات بسیاری ضروری است تا بتوان میزان تاثیر قرص پاورفیت برای زگیل تناسلی را به طور کاملاً دقیق تعیین کرد. بعضی از آزمایشات فقط روی موش‌ها انجام گرفته و دوز معینی از عصاره قارچ شی‌تاکه به صورت روزانه به موش‌هایی مبتلا به HPV تزریق شده است که بعد از حدود ۹۰ روز بهبودی کامل در آن‌ها ایجاد شده است.

در مجموع تمام تحقیقات و آزمایشات انسانی و حیوانی که در مورد قارچ شی‌تاکه انجام گرفته است، اثرات مطلوب آن بر بیماری زگیل تناسلی و به نوعی بیماری HPV را تایید می‌کند. ولی میزان اثر گذاری قرص پاورفیت برای زگیل تناسلی و اینکه پس از بهبودی احتمال بازگشت بیماری وجود دارد یا نه هنوز به طور کامل مشخص نشده است.

قرص پاورفیت برای درمان زگیل

جمع‌بندی

بیماری زگیل تناسلی در صورتی که از نوع سویه‌های پرخطر باشد، می‌تواند منجر به انواع سرطان‌ها شود. از طرفی درمان به موقع آن برای پیشگیری از این مشکل حاد بسیار ضروری است.

قرص پاورفیت برای زگیل تناسلی یکی از درمان‌های موثر است که با داشتن عصاره قارچ شی‌تاکه تاثیر مطلوبی در از بین بردن ویروس HPV و تقویت ایمنی بدن دارد. برای درمان موثر با این قرص باید مصرف آن به صورت روزانه تا ۶ ماه باشد.

دکتر انتظاری متخصص زگیل تناسلی در تهران

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

از دکتر سوال دارید؟

دکتر عباس انتظاری

مقالات مرتبط

آدرس مطب

ولیعصر بالاتر از زعفرانیه برج فردوس طبقه ۲ واحد ۱۲

شماره تماس

در این مقاله مطالعه می‌کنید: