جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

منو

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

زگیل زیر بغل نشان دهنده چیست؟

زگیل زیر بغل نشان دهنده چیست؟

فهرست مطالب

زگیل های زیر بغل می توانند آزاردهنده باشند، اما خوشبختانه چندین روش درمانی برای از بین بردن آنها وجود دارد که برخی از آنها نیاز به جراحی دارند، اما برخی دیگر با راه حل های ساده تری انجام می شوند. یک ویروس مُسری باعث بروز زگیل ها می شود، اما شما با استفاده از نوارچسب، آب داغ و مقداری صبوری، می توانید از شر آنها خلاص شوید.

 روش دیگر برای از بین بردن زگیل زیر بغل، استفاده از سالیسیلیک اسید است. در موارد شدیدتر، جراحی نیز تضمین کننده است. روش های جراحی شامل استفاده از لیزر یا نیتروژن مایع می شوند. زگیل های زیر بغل بر اثر ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شوند. این ویروس قابل سرایت است و از راه تماس فیزیکی منتقل می شود. 

زگیل های زیر بغل

مولوسکوم کنتاژیوزوم از طریق تماس پوستی و لمس اشیاء آلوده منتقل می شود. ویروس همچنین از طریق فعالیت جنسی قابل انتقال است. مولوسکوم کنتاژیوزوم در کودکان شایع تر است. گرچه، اکثر بزرگسالانی با سیستم ایمنی ضعیف نیز، می توانند دچار عفونت شوند. در اکثر موارد، مولوسکوم کنتاژیوزوم در عرض 6 تا 12 ماه خود به خود رفع می شود. گرچه در بزرگسالان و افراد مبتلا به سیستم ایمنی ضعیف این مدت زمان ممکن است طولانی تر شود.

بدن ما به طور پیوسته در حال تغییر است. در نتیجه، گاهی اوقات ضایعات یا توده هایی تولید می کند که با وجود بی ضرر بودن، ظاهر ناخوشایندی دارند. زگیل های زیر بغل، شایع هستند. تشخیص دادن زگیل ها از دیگر توده های پوستی مانند خال های گوشتی بی خطر یا مولوسکوم کنتاژیوزوم، قبل از انجام روش های درمانی بسیار مهم است.

خال های گوشتی چه چیزی هستند؟

خال های گوشتی، توده های کوچک و غیرسرطانی هستند که اغلب به رنگ پوست می باشند. گرچه، این خال ها می توانند تیره تر از پوست اطراف خود باشند و شبیه به یک خال برجسته به نظر برسند. اکثر خال های گوشتی به اندازه 1 تا 5 میلی متر هستند و به ندرت ممکن است تا چند سانتی متر رشد کنند. علت خال های گوشتی ناشناخته است.

گرچه، متخصصان معتقدند این خال ها بر اثر اصطکاک یا تماس پوستی به وجود می آیند. این خال ها در نقاطی مانند گردن، زیر بغل و کشاله ران که پوست به لباس یا به پوست دیگر ساییده می شود، شایع هستند. محققان تخمین می زنند که اکثر بزرگسالان در مرحله ای از زندگی خود خال های گوشتی را تجربه می کنند. خال های گوشتی روی سلامتی شما تأثیری ندارند، اما می توانند ناخوشایند باشند.

اگر این خال ها شما را آزار می دهند، می توانید توسط یک پزشک برای برداشتن آنها اقدام کنید. تفاوت میان زگیل ها و خال های گوشتی در این است که زگیل ها بر اثر یک ویروس مُسری ایجاد می شوند.

مولوسکوم کنتاژیوزوم چیست؟

مولوسکوم کنتاژیوزوم، عفونت پوستی دیگری است که بر اثر یک ویروس ایجاد می شود. این توده های سفت، گرد و بدون درد، اندازه های مختلفی دارند و غالباً بیماران آنها را به صورت برآمدگی های به اندازه سر سوزن یا توده های بزرگتر توصیف می کنند. این توده ها معمولاً گوشتی رنگ هستند، اما ممکن است به رنگ صورتی، سفید یا برنز نیز باشند.

مولوسکوم کنتاژیوزوم چیست؟

سؤالات متداول

زگیل های زیر بغل چه چیزی هستند؟

وروکا ولگاریس، نوعی اختلال پوستی است که منجر به بروز زگیل های زیر بغل می شود و توسط ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد می شود. ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV مقصر این توده های گوشتی و حساس می باشد که اغلب خارش دار و ناراحت کننده هستند. این زگیل ها ممکن است در نقاطی از بدن مانند زیر بغل ظاهر شوند و اغلب بی خطر هستند.

چگونه می توانم از بروز آنها پیشگیری کنم؟

رعایت بهداشت و خودداری از تماس با فرد مبتلا، دو مورد از مهمترین روش های پیشگیری از زگیل های زیر بغل می باشند. علاوه بر این، خودداری از پوشیدن لباسهای تنگ و استفاده از لباس های آزاد، می تواند به پایین آوردن احتمال بروز زگیل های زیر بغل کمک کند. همچنین، استفاده از یک پوشش محافظتی مانند دستکش به هنگام تماس با ناحیه مبتلا، می تواند احتمال خطر ابتلا را کاهش دهد.

درمان زگیل زیر بغل چیست؟

کرایوتراپی، الکتروجراحی، لیزر و داروهای موضعی مانند سالیسیلیک اسید، برخی از درمان های زگیل زیربغل هستند. علاوه بر این، داروهای خاصی ممکن است برای درمان علائم تجویز شوند. قبل از امتحان کردن هر یک از این درمان ها، شما باید با یک پزشک مشورت کنید.

آیا زگیل های زیر بغل مُسری هستند؟

بله، تماس پوستی مستقیم ممکن است زگیل های زیر بغل را منتقل کند. رعایت عادات بهداشتی مناسب مانند روتین شست و شوی دست و پرهیز از تماس با افراد بیمار، می تواند احتمال انتقال ویروس را کاهش دهد.

علائم HPV

آیا برداشتن زگیل های زیر بغل مشکلی ایجاد می کند؟

خود درمانی برای برداشتن زگیل زیربغل توصیه نمی شود. برداشتن این زگیل ها می تواند سخت باشد و نیاز به مراقبت پزشکی دارد. خود درمانی می تواند معالجه را سخت تر کند و یا عفونت را منتشر کند. قبل از شروع هر گونه درمان، مشورت با پزشک بسیار مهم است.

دکتر انتظاری متخصص زگیل تناسلی در تهران

 

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

از دکتر سوال دارید؟

دکتر عباس انتظاری

مقالات مرتبط

آدرس مطب

ولیعصر بالاتر از زعفرانیه برج فردوس طبقه ۲ واحد ۱۲

شماره تماس

در این مقاله مطالعه می‌کنید: