جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

منو

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

عکس تاول تناسلی مردان

عکس تاول تناسلی مردان

فهرست مطالب

تاول در آلت تناسلی مردان، معمولا به علت الرژی پارچه یا عرق کردن رخ می دهد. با این حال، اگر تاول های تناسلی با علائم دیگری مانند درد یا ناراحتی تناسلی ظاهر شوند، ممکن است نشانه ای از بیماری پوستی یا عفونت های مقاربتی باشند.

بنابراین، اگر متوجه تاول در آلت تناسلی خود شدید، توصیه می شود برای ارزیابی به پزشک خود مراجعه کنید. پزشک ارزیابی خواهد کرد که آیا علائم دیگری دارید یا خیر و در صورت نیاز، آزمایش های اضافی را برای شما تجویز خواهد کرد تا درمان مناسب آغاز شود.

تاول های روی آلت تناسلی مردان، می تواند در هر سنی ظاهر شود، اما به دلیل افزایش خطر ابتلا به عفونت های مقاربتی و استفاده از محصولات حساسیت زا مانند روان کننده ها، بیشتر در مردانی که از نظر جنسی فعال هستند، اتفاق می افتد.

عکس تاول تناسلی مردان

عکس تاول تناسلی مردان 1
عکس تاول تناسلی مردان 2

علت رخ دادن تاول تناسلی چیست؟

دلایل شایع تاول تناسلی در سنین مختلف عبارتند از:

پاپول مرواریدی آلت تناسلی:

پاپول های مرواریدی آلت تناسلی یا غدد تایسون، یک مایع روان کننده تولید می کنند، که به آسان تر شدن رابطه جنسی کمک می کنند. برخی از مردان غدد تایسون بزرگ تری دارند که شبیه تاول های کوچک هستند، به همین دلیل است که آنها پاپول های مرواریدی آلت تناسلی نامیده می شوند.

نحوه درمان: پاپول های مرواریدی آلت تناسلی بی ضرر هستند و نیازی به درمان ندارند. با این حال، این غدد می توانند رشد کنند و ممکن است از نظر زیبایی ناخوشایند باشند. در این موارد، اورولوژیست می تواند درمان را برای حذف غدد توصیه کند.

تبخال تناسلی:

تبخال تناسلی یک عفونت مقاربتی است که توسط ویروس هرپس سیمپلکس ایجاد می شود. این ویروس باعث ایجاد تاول در اندام تناسلی  (پس از گذشت 10 تا 15 روز از رابطه جنسی محافظت نشده) می شود. بسیاری از افراد همچنین سوزش، خارش، درد و ناراحتی تناسلی را تجربه می کنند.

نحوه درمان: موارد تبخال تناسلی باید توسط پزشک ارزیابی شده و با آزمایش تایید شود. درمان به طور کلی شامل استفاده از داروهای ضد ویروسی می شود که می توانند میزان تکثیر ویروس را کاهش دهند و منجر به علائم کمتر و کاهش خطر انتقال شوند.

تبخال تناسلی یک عفونت مقاربتی است، به این معنی که از طریق رابطه محافظت نشده گسترش می یابد. این ویروس معمولا از طریق تماس مستقیم مایع تاول تبخال، از فرد آلوده به دیگری منتقل می شود. یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از عفونت تبخال، استفاده از کاندوم است.

تبخال تناسلی
تبخال تناسلی 1

لیکن اسکلروزوس:

لیکن اسکلروزیس، یک بیماری مزمن پوستی است که با تغییرات در ناحیه تناسلی مشخص می شود. اولین تغییر قابل توجه، ظاهر شدن تاول در آلت تناسلی مرد است. اگر چه این وضعیت در زنان یائسه شایع تر است، اما می تواند در مردان نیز رخ دهد.

علاوه بر تاول، شما همچنین ممکن است زخم های سفید، خارش، حساسیت موضعی، لایه برداری پوست و تغییر رنگ را در منطقه بیماری مشاهده کنید. علت رخ دادن لیکن اسکلروزوس به خوبی مشخص نیست، اما ممکن است به ژنتیک و عوامل ایمنی مرتبط باشد.

نحوه درمان: درمان لیکن اسکلروزوس باید توسط یک متخصص پوست یا اورولوژیست توصیه شود. اغلب اوقات، پزشک کرم هایی را که حاوی کورتیکواستروئیدها و همچنین آنتی هیستامین ها هستند، با هدف درمان و از بین بردن علائم یا نشانه های مرتبط تجویز می کند.

زگیل آبکی:

زگیل آبکی یک بیماری عفونتی پوست است که توسط یک ویروس ایجاد می شود که باعث ایجاد تاول در هر قسمت از بدن، از جمله ناحیه تناسلی می شود. این بیماری در کودکان شایع تر است، اما می تواند در بزرگسالان با سیستم ایمنی ضعیف ظاهر شود.

نحوه درمان: موارد زگیل آبکی توسط یک متخصص پوست درمان می شوند که می تواند شانس درمان را با تجویز پماد، کرایوتراپی یا لیزر درمانی افزایش دهد. روش درمان به نوع بیماری، علائم و سابقه پزشکی گذشته بیمار بستگی دارد.

آلرژی ها:

حضور تاول بر روی آلت تناسلی مردان، می تواند نشانه ای از آلرژی پوستی باشد که معمولا با خارش، درد موقع ادرار، ناراحتی و کهیر قرمز خفیف همراه است. آلرژی پوستی می تواند توسط عرق، لباس، محصولات بهداشتی، روان کننده ها یا کاندوم ایجاد شود.

کبودی

نحوه درمان: به شما پیشنهاد می شود دلیل حساسیت خود را شناسایی کرده و از آن دوری کنید. به شما پیشنهاد می شود با یک دکتر مشورت کنید تا علائم آلرژی شما را بررسی کند و در صورت نیاز آنتی هیستامین مناسب شما را تجویز کند.  


دکتر انتظاری متخصص زگیل تناسلی در تهران

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

از دکتر سوال دارید؟

دکتر عباس انتظاری

مقالات مرتبط

آدرس مطب

ولیعصر بالاتر از زعفرانیه برج فردوس طبقه ۲ واحد ۱۲

شماره تماس

در این مقاله مطالعه می‌کنید: