جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

منو

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا ahcc ویروس زگیل تناسلی را ریشه کن میکند؟

آیا ahcc ویروس زگیل تناسلی را ریشه کن میکند؟

فهرست مطالب

در رابطه با تاثیر داروی ahcc بر ویروس زگیل تناسلی چه می دانید؟ تحقیقات اخیر نشان می دهند که AHCC می تواند به سیستم ایمنی کمک کند تا HPV مقاوم و پرخطر را پاکسازی کند.

HPV چیست؟

HPV یا ویروس پاپیلومای انسانی، شایع ترین عفونت مقاربتی است. مطابق با مرکز کنترل بیماری ها، در حال حاضر در آمریکا حدود 42 میلیون نفر به  HPV آلوده هستند. سالانه حدود 13 میلیون نفر اعم از نوجوانان به  HPV مبتلا می شوند. در حقیقت اکثر افرادی که واکسن  HPV نزده اند و از نظر جنسی فعال هستند ممکن است در مرحله ای از زندگی خود بین اواخر نوجوانی و اوایل 20 سالگی دچار  HPV  شوند.

احتمال ابتلای افراد به  HPV با هر جنسیت و یا گرایش جنسیتی وجود دارد. با اینکه تقریباً 100 سویه ی مختلف HPV وجود دارد، اما فقط دو نوع آن اصلی هستند. سویه هایی از  HPV که موجب زگیل می شوند،  HPV کم خطر نامیده می شوند و منجر به بروز سرطان نمی شوند؛

HPV چیست؟

این سویه ها، غیر آنوکوژنیک هستند. سویه های پرخطر HPV مانند نوع 16 و 18 آنکوژنیک هستند و ممکن است به سرطان تبدیل شوند. سویه های پرخطر HPV که ممکن است منجر به سرطان شوند، موجب بروز زگیل نمی شوند یا علائمی ندارند. بنابراین بسیاری از افراد ممکن است ندانند که HPV پرخطر دارند.

افراد چگونه به HPV مبتلا می شوند؟

HPV مانند عفونت های مقاربتی دیگر، عمدتاً از طریق روابط جنسی دهانی، واژینال و مقعدی منتقل می شود. فرد مبتلا ضرورتاً نباید علائمی داشته باشد تا بتواند ویروس را منتقل کند، اما احتمال انتقال  HPV کم خطر با علائم فعالی مانند زگیل های تناسلی بیشتر است.

HPV پر خطر و سرطان

ابتلا به سویه ی سرطان زای HPV به معنای ابتلای قطعی به سرطان نیست، فقط در صورتی شما در خطر ابتلا به سرطان هستید که سیستم ایمنی بدنتان نتواند به طور مؤثر عفونت را پاکسازی کند. سرطان ممکن است سالها یا حتی دهه ها بعد از اولین ابتلا به عفونت HPV پرخطر ایجاد شود. HPV پر خطر با شش نوع سرطان زیر مرتبط است:

HPV پر خطر و سرطان

زگیل های تناسلی چه چیزی هستند؟

خبر خوب برای افرادی که زگیل تناسلی دارند این است که سویه هایی از  HPV که موجب بروز زگیل می شوند، نمی توانند تبدیل به سرطان شوند. سویه های HPV، یا ایجاد کننده ی زگیل هستند یا سرطان و هیچ نقطه ی اشتراکی ندارند. زگیل های تناسلی بسیار شایع هستند. در تمام زمان ها، از هر 100 فرد فعال از نظر جنسی، 1 نفر زگیل تناسلی دارد. زگیل های تناسلی، توده های کوچکی هستند که در ناحیه تناسلی رخ می دهند.

این برجستگی ها ممکن است به صورت مجزا باشند یا در دسته های کوچک ظاهر شوند. این زگیل ها همچنین می توانند صاف یا برجسته، یا حتی به شکل گل گلم باشند. به احتمال زیاد شما می توانید خودتان زگیل های تناسلی را تشخیص دهید، زیرا ظاهر واقعاً واضحی دارند، اما بهتر است این تشخیص توسط یک فرد متخصص تأیید شود که بتواند شما را درمان کند.

زگیل های تناسلی چه چیزی هستند؟

با اینکه ظاهر شدن زگیل های تناسلی، تجربه ی خوشایندی نیست و ممکن است با خارش ناراحت کننده همراه باشد، هیچ تهدید جدی برای بدنتان و سلامت عمومی شما ندارد. گرچه، لازم به ذکر است که وقتی شما علائم فعالی مانند زگیل های تناسلی دارید، راحت تر می توانید  HPV را انتقال دهید.

اگر نگران زگیل های تناسلی هستید، باید آزمایش دهید و برنامه ی درمانی خود را با پزشک هماهنگ کنید و تا درمان کامل، از رابطه ی جنسی داخلی خودداری کنید.

چگونه افراد می توانند از ابتلا به HPV پیشگیری کنند؟

بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به  HPV، واکسینه شدن در برابر  HPV است. واکسیناسیون، مؤثرترین راه برای حفاظت شما در برابر سویه های پرخطر و کم خطر  HPV است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها توصیه می کند که پسران و دختران در سنین 11 یا 12 سالگی واکسینه شوند.

کودکان حتی می توانند زودتر در سن 9 سالگی واکسینه شوند. همچنین، بزرگسالان می توانند تا 26 سالگی واکسن بزنند، اما اگر بین سنین 26 تا 45 سال هستند، باید در مورد واکسیناسیون با پزشک مشورت کنند. واکسن همچنین برای افراد مبتلا به نقص ایمنی توصیه می شود، زیرا بیشتر در معرض ابتلای سرطان بر اثر سویه های پرخطر  HPV هستند.

پیشگیری از hpv

علاوه بر این، افرادی که زگیل تناسلی دارند باید تا درمان کامل، از هرگونه رابطه ی جنسی داخلی خودداری کنند. همچنین توصیه می شود در هر رابطه ی جنسی واژینال، دهانی یا مقعدی از کاندوم لاتکس یا کاندوم های دهانی استفاده کنید.

با اینکه کاندوم های معمولی و دهانی به اندازه ای که در برابر HIV، کلامیدیا، هرپس و دیگر بیماری مقاربتی مؤثر هستند، در مقابل  HPV محافظت ایجاد نمی کنند، اما می توانند احتمال ابتلا به این ویروس را کاهش دهند. بودن در یک رابطه ی تک همسری متقابل نیز می تواند احتمال ابتلا به  HPV را کاهش دهد.

آیا آزمایشی برای HPV وجود دارد؟

به زنان 21 سال به بالا توصیه می شود، سالانه معاینات زنانه و آزمایش همزمان پاپ اسمیر و تست  HPV انجام دهند. آزمایشات پاپ اسمیر منظم به شناسایی زودهنگام سلولهای سرطانی و پیش سرطانی کمک می کند. سلول های پیش سرطانی را می توان درمان کرد تا از سرطانی شدن آنها جلوگیری شود.

متأسفانه، در حال حاضر هیچ آزمایش قطعی برای تشخیص HPV پرخطر در مردان وجود ندارد، اما پزشکان می توانند مردان را برای سرطان های مرتبط با  HPV بررسی کنند. همچنین پزشک می تواند برای بررسی های بیشتر، از زگیل های تناسلی نمونه برداری کند و برای تسکین علائم، دارو (معمولاً کرم) تجویز کند.

AHCC چه کاری انجام می دهد؟

AHCC از عصاره ی ریشه ی قارچ های شفابخش گرفته شده است. این دارو دارای خواص آنتی اکسیدان و تعدیل کننده ی سیستم ایمنی است و مسئول افزایش قدرت سیستم ایمنی هم در افراد سالم و هم در افراد غیرسالم می باشد.  AHCC قادر به انجام موارد زیر است:

AHCC چه کاری انجام می دهد؟

در آخر داروی AHCC در تقویت سیستم ایمنی ذاتی و سیستم ایمنی تطبیقی نقش مهمی ایفا می کند. سیستم ایمنی ذاتی، اولین دستگاهی است که به هر گونه تهدید برای بدن واکنش نشان می دهد و آن را شناسایی می کند و سیستم ایمنی تطبیقی، واکنش خاصی را به تهدید مورد نظر ارسال می کند.

محققان، با توجه به این فواید زیاد، بررسی کرده اند که  AHCC چگونه می تواند به افرادی که عفونت های HPV مداوم را تجربه می کنند، کمک کند.

تاثیر داروی ahcc بر ویروس زگیل تناسلی چیست؟

تاثیر داروی ahcc بر ویروس زگیل تناسلی چیست؟

محققان، توانایی  داروی AHCC برای پشتیبانی سیستم ایمنی از پاکسازی عفونت های AHCC پرخطر مقاوم در آزمایش بالینی فاز 2 بررسی کرده اند. 41 زن با HPV مقاوم در این بررسی ثبت نام کردند. به برخی از زنان به مدت 6 ماه، روزی 3 گرم  AHCC  داده شد که عفونت  HPV 63.6% آنها بعد از 6 ماه پاکسازی شد.

گرچه، در گروه کنترل که AHCC دریافت نکرده بودند، تنها 10.5% خانمها، پاکسازی عفونت HPV را مشاهده کردند. این نتایج بسیار امیدوار کننده هستند.

آیا داروی AHCC می تواند زگیل های تناسلی را پاکسازی و یا از آنها پیشگیری کند؟

از آنجا که جدیدترین تحقیقات نشان می دهند که  داروی AHCC در کمک به سیستم ایمنی برای پاکسازی عفونت های HPV پرخطر مؤثر است، بنابراین این دارو می تواند به پاکسازی سویه های کم خطر  HPV نیز کمک کند.

آیا داروی AHCC منحصر به فرد است؟

داروی AHCC با دیگر قارچ های دارویی متفاوت است، زیرا به طور ویژه برای افزایش ظرفیت سیستم ایمنی ساخته و پردازش شده است. AHCC با کشت سلولی زیر مجموعه ی خاصی از قارچ ساخته شد که توانایی زیادی در افزایش فعالیت سلول کُشنده ی طبیعی دارد.

AHCC از چندین شرکت مکمل غذایی در بازار موجود می باشد، اما باید مراقب محصولات تقلبی که از اسم های متفاوتی استفاده می کنند اما مدعی مزایای مشابه هستند باشید. فقط AHCC اصل از نظر بالینی آزمایش شده و ثابت شده که به پاکسازی  HPV کمک می کند.

دکتر انتظاری متخصص زگیل تناسلی در تهران

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

از دکتر سوال دارید؟

دکتر عباس انتظاری

مقالات مرتبط

آدرس مطب

ولیعصر بالاتر از زعفرانیه برج فردوس طبقه ۲ واحد ۱۲

شماره تماس

در این مقاله مطالعه می‌کنید: