جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

منو

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مردها تا چه سنی نعوظ دارند و از چه سنی میل جنسی کم میشود؟

مردها تا چه سنی نعوظ دارند و از چه سنی میل جنسی کم میشود؟

فهرست مطالب

اختلال نعوظ (ED) یکی از شایع ترین نوع اختلال در عملکرد جنسی مردان است و افراد بسیاری در سراسر جهان تحت تأثیر آن قرار می گیرند. ED یا ناتوانی جنسی به زمانی اطلاق می شود که فرد نتواند به نعوظ برسد یا آن را برای برقراری آمیزش جنسی حفظ کند.

نعوظ در مردان می تواند در هر سنی ایجاد شود، با این حال ارتباط واضحی بین سن افراد و خطر ابتلا به مشکلات در نعوظ یا حفظ آن نیز وجود دارد. به عنوان مثال، تخمین زده می شود که زمانی که یک مرد به ۴۰ سالگی خود می رسد، ۴۰ درصد احتمال دارد که به هر نوعی از اختلال نعوظ دچار شود و این خطر با هر دهه اضافی، ۱۰ درصد بیشتر خواهد شد.

با وجود این، قرار نیست همه مردان با بالا رفتن سن خود به این مشکل دچار شوند. در مطلب زیر در مورد نعوظ در مردان، علت و چگونگی بروز این اتفاق صحبت خواهیم کرد.

اختلال نعوظ

نعوظ در مردان چه زمانی رخ می دهد؟

اختلال نعوظ ممکن است در هر سنی رخ دهد. با این حال، این مشکل نیز مانند بسیاری از عارضه های پزشکی دیگر با بالا رفتن سن مردان، شایع ‌تر می ‌شود. این بدان علت است که بسیاری از شرایط جسمانی ای که بر توانایی افراد برای رسیدن به نعوظ تأثیر می‌گذارند، در دهه‌ های 40، 50 و 60 زندگی آن ها بروز پیدا می کنند.

اطلاعات زیر برای افرادی به تازگی متوجه علائم اختلال نعوظ شده اند، مفید خواهد بود:

نعوظ در مردان در چه سنی رخ می دهد؟

بالا رفتن سن چگونه بر ابتلا به اختلال نعوظ تأثیر می گذارد؟

تحقیقات نشان می دهد که سن یکی از عواملی است که ارتباط نزدیکی با ED دارد. به بیان ساده تر، هرچه سن فرد بیشتر باشد، بیشتر در معرض خطر ابتلا به اختلال نعوظ قرار می گیرند. یکی از کامل ترین و جامع ترین مطالعات درباره اختلال نعوظ، در اواخر دهه 80 میلادی به بررسی سلامت جنسی بیش از ۱۷۰۰ مرد ۴۰ تا ۷۰ ساله در ماساچوست امریکا پرداخت.

این مطالعه نشان داد که میزان شیوع ترکیبی برای اختلال نعوظ کم، متوسط یا کامل ۵۲ درصد است و همچنین سن مرد به شدت با ED در ارتباط است. جالب است بدانید که اختلال نعوظ کامل در مردان 70 ساله ی این مطالعه، سه برابر مردان 40 ساله بود.

سوالاتی که مطرح می شود این است که مردان تا چند سالگی نعوظ دارند؟ مردها در چه سنی میل جنسیشان کم میشود؟ باید گفت طبق آخرین مطالعات، اختلال نعوظ در دهه 20 و 30 زندگی 5.1 درصد و در مردان 70 ساله به بالا، 70.2 درصد نشان داده شده است.

اختلال در افراد مسن

به طور خلاصه، علم از این تصور رایج که با افزایش سن، اختلال نعوظ شایع تر می شود کاملاً حمایت می کند. لازم به ذکر است که سن تنها عاملی نیست که روی خطر ابتلا به اختلال نعوظ اثر می گذارد و همچنین، افراد با بالا رفتن سن لزوماً به آن دچار نمی شوند. هر چند، سن ارتباط بسیار نزدیکی با سایر بیماری هایی دارد که می توانند خطر اختلال نعوظ را افزایش دهند.

برای مثال، معمولاً سیستم عروقی با افزایش سن به تدریج تغییر می کند. یکی از عوارض این تغییر، شرایطی مانند فشار خون بالا است که از علل شناخته شده ی اختلال نعوظ محسوب می شود.

به طور مشابه، سایر بیماری های مرتبط با ED اغلب با افزایش سن شایع تر می شوند. دیابت – بیماری ای که ارتباط نزدیکی با ED دارد – در افراد 45 سال به بالا بیش از دو برابر شایع تر از افراد 18 تا 44 ساله است.

با بالا رفتن سن، آگاهی از این بیماری ها و مشکلات و همچنین خطراتی که ممکن است برای سلامت عمومی و عملکرد جنسی فرد داشته باشند، از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود. با آگاهی از این خطرات و داشتن سبک زندگی سالم، می توان خطر ابتلا به اختلال نعوظ را کاهش داد.

بیشتر بدانید: ناتوانی جنسی در مردان

چه عواملی در اختلال نعوظ نقش دارند؟

بالا رفتن سن چگونه بر ابتلا به اختلال نعوظ تأثیر می گذارد؟

همانطور که در بالا ذکر کردیم افراد بسیاری با بالا رفتن سن خود، به نوعی اختلال نعوظ را تجربه می کنند. برای مثال، بعضی مردان تنها گاهی اوقات هنگام برقراری رابطه جنسی به نعوظ می رسند. بعضی دیگر ممکن است به راحتی نعوظ داشته باشند ولی نتوانند به اندازه کافی آن را حفظ نمایند و به طور کامل لذت ببرند.

همچنین، نعوظ برای مردانی که اختلال نعوظ کامل و شدید دارند در هر زمانی ممکن است دشوار یا غیرممکن باشد. بسیاری از عوامل مرتبط با سلامت فرد ممکن است در ایجاد اختلال نعوظ نقش داشته باشند، از مشکلات سلامت روان مانند اضطراب یا افسردگی گرفته تا مصرف داروهایی مانند داروهای ضد افسردگی، داروهای زخم معده و مسکن ‌های تجویزی.

برخی از موارد مربوط به سبک زندگی افراد مانند کم تحرکی، سیگار کشیدن نیز می‌توانند با بالا رفتن سن در ایجاد ED نقش داشته باشند.

بیشتر بدانید: مولوسکوم کونتاژیوزوم


دکتر انتظاری متخصص زگیل تناسلی در تهران

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

از دکتر سوال دارید؟

دکتر عباس انتظاری

مقالات مرتبط

آدرس مطب

ولیعصر بالاتر از زعفرانیه برج فردوس طبقه ۲ واحد ۱۲

شماره تماس

در این مقاله مطالعه می‌کنید: