جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

منو

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

عکس زخم دستگاه تناسلی مردان

عکس زخم دستگاه تناسلی مردان

فهرست مطالب

سلامت آلت تناسلی مردان مسئله مهمی است که می تواند سایر بخش های زندگی آنها را نیز تحت تأثیر قرار دهد و باعث استرس، مشکلات روابط یا اعتماد به نفس پایین آنها شود. مشکلات آلت تناسلی می تواند نشانه یک بیماری دیگر باشد که در این مقاله به آن ها خواهیم پرداخت.

مشکلات آلت تناسلی مردان

موارد زیر در رابطه با مشکلات دستگاه تناسلی مردان  (از جمله زخم دستگاه تناسلی مردان) است.

زخم آلت تناسلی:

مراجعه کننده ما مردی ۷۵ ساله و دارای نارسایی کلیه بسیار پیشرفته بود که نیاز به همودیالیز داشت، او همچنین دچار زخم آلت تناسلی نیز شده بود. در ابتدا تصور می شد که این وضعیت ناشی از تبخال سیمپلکس است و به سیستم ایمنی ضعیف او مرتبط است.

عکس زخم دستگاه تناسلی مردان:

زخم آلت تناسلی
عکس زخم دستگاه تناسلی 2

کشت های انجام شده نشان داد که نمونه های ویروسی و باکتریایی تست شده از زخم، منفی هستند و از این رو درمان ضد ویروسی موثر نبود. این زخم خود به خود بهبود یافت، هر چند که وضعیت عمومی سلامت بیمار همچنان وخیم بود و متاسفانه مدتی پس از آن، بیمار فوت کرد.

کیست اپیدیدیم:

کیست اپپدیدیم، احتمالا شایع ترین توده ای است که در مردان دیده می شود. اندازه این کیست ها از یک نخود تا یک هلو متفاوت است. مراجعه کننده ما در حین حمام متوجه این تورم شده بود و از این رو بسیار نگران بود.

او مطمئن بود که سرطان بیضه دارد. تورم های که بیضه را درگیر نمی کنند و جدا از بیضه هستند، به وضوح خوش خیم هستند. سونوگرافی، وجود این بیماری را تایید کرد، از این رو نیاز به اقدامات اضافی نبود.

کیست اپیدیدیم

درد پوست ختنه گاه:

مراجعه کننده بعدی ما، با مشکل درد پوست بخش ختنه گاه مراجعه کرد. این مرد نعوظ بسیار دردناکی داشت، زیرا به محض نعوظ، پوست ختنه گاه شکافته میشد.

استفاده از کرم های ضد قارچ موضعی، در کنترل عفونت و کمک به بهبودی پوست بسیار موثر است. پزشک به او توصیه کرد که برای درمان کامل و عدم ابتلای مجدد، شریک جنسی او نیز، به طور همزمان تحت درمان قرار گیرد.

بیشتر بدانید: خارش دستگاه تناسلی

کاندیدا آلت تناسلی

اورکیتیس:

مراجعه کننده بعدی ما پس از جراحی، نیاز به کاتتریزاسیون داشت. یکی از بیضه های او چند روز پس از جراحی، به دلیل اورکیت حاد بسیار حساس و متورم شده و بیمار، به شدت بدحال بود و تب داشت.

برای درمان این بیمار، از ترکیب آموکسی سیلین و مترونیدازول، که باکتری های هوازی و غیر هوازی را تحت تاثیر قرار می دهند، استفاده شد. بیمار پس از چند روز بهبود یافت، اما بهبود کامل بیضه در بیمار، چندین هفته طول کشید.

دانه های فوردایس:

ممکن است نوجوانان راجع به ظاهر این دانه ها و لکه ها، بسیار نگران شوند. این دانه ها، در اثر هایپرپلازی غدد چربی ایجاد می شوند و حتی ممکن است در دهان نیز دیده شوند.

این دانه ها، بسیار رایج هستند و جای نگرانی ندارند، اما اکثرا با زگیل یا سایر بیماری های مقاربتی اشتباه گرفته می شوند و باعث نگرانی و اضطراب می شوند. اطمینان خاطر دادن به بیمار و توضیح دلیل ظهور این دانه ها، معمولا تنها چیزی است که بیمار نیاز دارد.

بیشتر بدانید…بیماری سیفلیس

دانه های فوردایس

ارکیدوپکسی:

بیمار ۴۴ ساله، سابقه مشکلات طولانی در بیضه های خود را داشت. در کودکی برای ترمیم کیسه بیضه، بیضه سمت چپ او جراحی شده و چند سالی بود که از ناراحتی در بیضه راست خود رنج می برد، زیرا اغلب بیضه راست به شکل نادرستی به بالا می رفت و از موقعیت و جای درست در کیسه بیضه، خارج می شد.

بیضه این شخص نرمال بود و قدرت باروری او دچار اختلال نشده بود. او تحت عمل اورکیدوپکسی قرار گرفت تا یک بار برای همیشه موقعیت بیضه  در کیسه بیضه ثابت شده و از حرکت های نادرست آن جلوگیری شود.


دکتر انتظاری متخصص زگیل تناسلی در تهران

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

از دکتر سوال دارید؟

دکتر عباس انتظاری

مقالات مرتبط

آدرس مطب

ولیعصر بالاتر از زعفرانیه برج فردوس طبقه ۲ واحد ۱۲

شماره تماس

در این مقاله مطالعه می‌کنید: