جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

منو

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

درمان زگیل تناسلی با طب سنتی دکتر خیراندیش یا لیزر

درمان زگیل تناسلی با طب سنتی دکتر خیراندیش یا لیزر

فهرست مطالب

زگیل تناسلی یک عفونت شایع مقاربتی است که می‌تواند باعث ناراحتی و حتی خجالت شود. اگرچه ‌درمان‌های پزشکی مانند لیزر برای این عارضه در دسترس هستند، اما برخی از افراد ممکن است ترجیح دهند طب سنتی را به‌عنوان گزینه‌ جایگزین استفاده کنند.

در این مقاله، پس از توضیح مختصری درباره چیستی زگیل تناسلی، به تفکیک، درمان زگیل با طب سنتی دکتر خیراندیش یا لیزر را بررسی خواهیم کرد تا به شما کمک کنیم تصمیمی آگاهانه در مورد اینکه کدام گزینه برای شما مناسب‌تر است، بگیرید.

زگیل تناسلی یک عفونت شایع مقاربتی است

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی (Genital warts) نوعی عفونت مقاربتی است که توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می‌شود. این زگیل‌ها معمولاً به‌صورت توده‌های کوچک صورتی یا خاکستری در ناحیه تناسلی ظاهر می‌شوند و می‌توانند از طریق تماس جنسی پخش شوند.

ویروس از طریق منافذ پوست در طول فعالیت جنسی وارد بدن شده و ممکن است هفته‌ها یا ماه ها طول بکشد تا به شکل زگیل ظاهر شود. نکته مهم درباره زگیل تناسلی این است که اگرچه زائده زگیل به‌وسیله طب سنتی، لیزر و سایر روش‌های درمانی حذف می‌شود؛ اما هیچ‌کدام از این روش‌ها نمی‌توانند ویروسی را که وارد بدن شده است از بین ببرند.

این ویروس باقی مانده و می‌تواند مجددا سبب رویش زگیل شود. همچنین برخی از سویه‌های ویروس در بلندمدت سبب سرطان رحم می‌شوند و خطرناک هستند. تاکنون هیچ شیوه درمانی برای حذف کامل ویروس از بدن ارائه نشده است.

روش درمان زگیل با طب سنتی دکتر خیراندیش چگونه است؟

سیاه دانه برای زگیل

در نسخه منتسب به دکتر خیر اندیش، برای حذف زگیل‌های تناسلی از روی بدن، سه توصیه وجود دارد:

درمان زگیل با لیزر چگونه است؟

لیزر‌ درمانی، یکی از گزینه‌های درمانی برای حذف زگیل تناسلی است. در طول این روش، از یک پرتو لیزر با شدت بالا برای سوزاندن زگیل استفاده می‌شود. لیزر، بافت را گرم و تبخیر می‌کند و سلول‌های آلوده به ویروس HPV را از بین می‌برد.

لیزر‌ درمانی اغلب یک روش ایمن و موثر برای از بین‌بردن زگیل تناسلی در نظر گرفته می‌شود. با این حال، ممکن است باعث ایجاد درد و ناراحتی در حین و بعد از پروسه درمان و همچنین ایجاد اسکار شود.

درمان زگیل با لیزر

این روش درمانی در مطب، کلینیک و یا بیمارستان انجام می‌شود. برای لیزر‌ درمانی زگیل تناسلی، نیازی به بیهوشی نیست، بلکه می‌توان با بی‌حسی موضعی زگیل‌ها را از بین برد. در بسیاری از موارد پزشک از یک داروی بی‌حس‌کننده موضعی و گاهی تزریق، برای کاهش درد استفاده می‌کند.

مهم است که قبل از انجام درمان، در مورد خطرات و مزایای بالقوه لیزر‌ درمانی با پزشک معالج خود صحبت کنید.

ماندگاری کدام روش بیشتر است؟

مطالعه‌ای که نشان ‌دهد در مقایسه بین لیزر درمانی و روش درمان زگیل با طب سنتی دکتر خیراندیش، کدام با ماندگاری و یا حتی تاثیر بیشتری همراه است، وجود ندارد. با این حال، از آنجا که روش یاد شده طب سنتی مضر نبوده و به ‌طور معمول با هیچ عارضه جانبی همراه نیست، می‌توانید در قدم اول از آن استفاده کنید. اگر این روش برای شما پاسخ‌گو نبود، می‌توانید لیزر درمانی را امتحان کنید.

لیزر درمانی برخلاف روش درمانی طب سنتی، بسیار سریع است؛ با این حال عوارضی دارد و می‌تواند سبب درد و سوزش شود. در مقابل، روش درمان زگیل با طب سنتی دکتر خیراندیش، طولانی‌ مدت است و ممکن است روی همه افراد تاثیر یکسانی نداشته باشد.

کدام درمان برای زگیل بهتر است؟

بهتر است قبل از انتخاب هر کدام از این روش‌ ها، با یک متخصص طب سنتی و همچنین پزشک معالج خود صحبت کنید؛ زیرا ممکن است انتخاب نوع درمان براساس ویژگی‌های فردی شما متفاوت باشد.

با همه این‌ها، مجددا لازم به تذکر است که هیچ‌ کدام از روش‌های درمان زگیل با طب سنتی دکتر خیراندیش و لیزر‌ درمانی، نمی‌توانند ویروس را از بدن حذف کنند. به‌همین دلیل نیز حتی در صورت پاک‌شدن زگیل‌ها، احتمال رشد دوباره آن‌ها در مدت کوتاهی وجود دارد.

دکتر انتظاری متخصص زگیل تناسلی در تهران

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

از دکتر سوال دارید؟

دکتر عباس انتظاری

مقالات مرتبط

آدرس مطب

ولیعصر بالاتر از زعفرانیه برج فردوس طبقه ۲ واحد ۱۲

شماره تماس

در این مقاله مطالعه می‌کنید: