جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

منو

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

خال گوشتی زیر بغل نشانه چیست؟

خال گوشتی زیر بغل نشانه چیست؟

فهرست مطالب

خال های گوشتی، توده های کوچکی روی پوست هستند که تا حدودی شبیه به زگیل به نظر می رسند. این خال ها با یک ساقه ی نازک و کوچک به پوست متصل شده اند. خال های گوشتی شایع هستند و در افراد سالخورده بیشتر دیده می شوند. این خال ها هیچ ضرری ندارند، اما اگر شما را آزار می دهند می توانید در مورد برداشتن آنها با پزشک صحبت کنید.

اندازه ی این خال ها معمولاً کمتر از 2mm می باشد، اما می توانند بزرگتر نیز شوند. این خال ها ممکن است نرم، صاف، گرد، چروک و حتی زبر باشند و شبیه به یک دانه برنج به نظر می رسند. خال های گوشتی می توانند شبیه به رنگ پوست یا تیره تر و گاهاً به رنگ آبی تیره باشند.

خال های گوشتی

اگر متوجه دانه یا توده ی جدیدی روی پوست خود شُدید، باید برای تأیید ماهیت آن به پزشک مراجعه کنید. خال های گوشتی از کلاژن (نوعی پروتئین) و رگهای خونی احاطه شده با پوست ساخته شده اند.

این خال ها معمولاً روی چین های پوستی یافت می شوند. از جمله این خال ها میتوان به خال گوشتی زیر بغل، کشاله ران، ران ها، پلک ها، گردن یا زیر سینه ها اشاره کرد.

بیشتر بدانید…

مشکلات جنسی زنان

علائم خال های گوشتی چیست؟

اکثر خال های گوشتی، بدون درد هستند و هیچ علائمی ندارند. اما اگر به پوست یا زیورآلات شما ساییده شوند، ممکن است دچار درد و خونریزی شوند. خال های گوشتی به دلیل ساقه ی کوچکی که آنها را به پوست متصل می کند، با زگیل ها و  دیگر ضایعات پوستی خوش خیم فرق دارند. زگیل ها معمولاً صاف هستند، در حالیکه خال های گوشتی از پوست آویزان هستند.

چه چیزی موجب بروز خال های گوشتی می شود؟

خال های گوشتی زمانی ایجاد می شوند که سلول های زیادی روی لایه های بالایی پوست شروع به رشد می کنند. این خال ها معمولاً به هنگام ساییده شدن پوست روی پوست ایجاد می شوند، بنابراین در چین های پوستی و در افرادی که اضافه وزن دارند، شایع تر هستند.

هم مردان و هم زنان ممکن است به این خال های گوشتی دچار شوند و افراد مسن مبتلا به دیابت نیز مستعد خال های گوشتی هستند. زنان باردار نیز ممکن است دچار این خال های گوشتی شوند، گرچه این خال ها معمولاً بعد از زایمان ناپدید می شوند.

علائم خال گوشتی در زنان باردار

خال های گوشتی چگونه درمان می شوند؟

خال های گوشتی به مرور زمان خود به خود می افتند. اگر خال های گوشتی شما را آزار می دهند یا ظاهر آنها را دوست ندارید، برای برداشتن آنها با پزشک صحبت کنید. پزشک ممکن است با روش های زیر خال های گوشتی را بردارد:

  • منجمد کردن با نیتروژن مایع
  • بریدن با قیچی یا چاقوی جراحی
  • سوزاندن با انرژی الکتریکی

بهتر است خودتان برای برداشتن خال های گوشتی اقدام نکنید، زیرا این کار می تواند باعث خونریزی یا عفونت آنها شود. اگر خال های گوشتی بسیار ریزی دارید، می توانید از پزشک در مورد نحوه ی برداشتن خال ها در خانه سؤال کنید. شما می توانید محصولات خاصی را از داروخانه یا به صورت آنلاین خریداری کنید تا با استفاده از آن خال های گوشتی را منجمد کنید.


دکتر انتظاری متخصص زگیل تناسلی در تهران

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

از دکتر سوال دارید؟

دکتر عباس انتظاری

مقالات مرتبط

آدرس مطب

ولیعصر بالاتر از زعفرانیه برج فردوس طبقه ۲ واحد ۱۲

شماره تماس

در این مقاله مطالعه می‌کنید: